21 Mayıs 2014 Çarşamba

‘Evliliğin Keyfini Çıkarıyorum’

“Kavak Yelleri” ve “Suskunlar”ın masum kızı, “Kayıp”ta zekası ve dişiliğiyle ön plana çıkan bir kadına dönüşüyor. Aslı Enver, yeni projesini ve Birkan Sokullu’yla mutlu evliliğini anlattı

“Kayıp”ta canlandırdığınız Özlem nasıl biri?

Özlem çevremizde gördüğümüz kadınlardan çok da farklı değil. Derinlikleri olan ve kendi içinde hesaplaşmaları olan bir kadın. Tek başına ve güçlü. İstediklerine ulaşmak için birçok şeyi göze alabilecek ve bundan pişman da olmayacak bir karakter. Kendi içinde devinimleri var. Varlıklı bir ailenin kızı değil ancak çok başarılı. Kemal Bey’in asistanı ve aynı zamanda Kemal Bey’in eşi Leyla’nın en yakın arkadaşı.

Daha önce bu kadar seksapele sahip bir kadını oynamış mıydınız?

Hayır. Daha önce oynadığım roller genellikle daha masum kadınlardı. Özlem ise zekası ve dişiliğiyle ön plana çıkan bir kadın. Çabaları yetersiz kaldığında kadınlığını kullanan ve bundan rahatsız olmayan bir karakter.

İzleyici sizi farklı bir kadın profiliyle sevdi. Bu karaktere kolay ısınabilirler mi sizce?

Farklı bir karakteri canlandırıyor olmak oyunculuğun keyifli yanı. “Kavak Yelleri” ve “Suskunlar”da canlandırdığım karakterlerden sonra Özlem çok farklı geldi. İlk önce biraz çekindim ancak karakterin alt metnine inince, onu anlamaya çalıştım. Yönetmenimiz ve setteki destek unsurlarla da karakteri oluşturmam daha kolaylaştı.

Dizideki kıyafet, saç, makyaj günlük hayattaki stilinizi etkiler mi?

Pek etkilediğini söylemem. En azından büyük bir etkisi yok. Zaten benim eskiden beri gelen ve kendime yakıştırdığım bir tarzım var. Sade ve spor giyinmekten hoşlanıyorum. Bazen sette benim gündelik hayatımda kullandığım parçaları da kullanıyoruz. Bazen de tam tersi sette kullandığımız bir parça benim çok hoşuma gidiyor. Böyle ufak tefek etkileşimler oluyor tabii ki.

“Ciddi bir ön hazırlık yaptım” Yeni projeyi beklerken neler yaptınız? Yaz nasıl geçti sizin için?

“Kavak Yelleri”nin hemen ardından “Suskunlar” başlamıştı ve neredeyse hiç dinlenme fırsatı bulamamıştım. Bu yüzden “Suskunlar” ocak ayında bittikten sonra önce Milano’ya oradan Meksika’ya geçtik. Meksika’da yaz tatili yaptık. İstanbul’a döndükten sonra yaz için büyük planlarımız yoktu. Ufak tefek kaçamaklar oldu ama genel olarak İstanbul’daydım. Zaten “Kayıp” için ciddi bir hazırlık yapmam gerekiyordu.

Nasıl bir hazırlık yaptınız?

Özlem’in sesi benim konuşma tonumdan daha farklı olması gerektiğini düşündüğümüz için ön hazırlıkta daha yoğun olarak ses üzerine çalıştık. Karakterlerimizi çıkartma aşamasında Kadir Has Üniversitesi ’nin Oyunculuk Bölümü Başkanı Çetin Sarıkartal hepimizle tek tek ilgilendi.

Set ortamından bahseder misiniz biraz?

Yoğun çalışıyoruz ama keyifli çalıştığımız bir setimiz var. Başlayalı daha bir ay oldu ama daha uzun süredir birlikte çalışıyor gibiyiz.

“Çocuk için erken”

Evlilik nasıl gidiyor bu arada? Mutlu bir çift misiniz?

Gayet iyi gidiyor. Ortak zevkleri olan bir çiftiz. Birlikte güzel vakit geçiriyoruz. Aynı şeyleri yapmaktan keyif alıyoruz. Birkan da ben de yoğun çalıştığımız için birbirimize vakit ayırmaya çalışıyoruz. Şimdilik her şey yolunda gidiyor.

Çocuk düşünüyor musunuz?

Daha bir yıllık evliyiz. Henüz evliliğimizin keyfini çıkarıyoruz. Çocuk için erken bence. Zamanı geldiğinde düşünürüz.

Birkan Sokullu ile aynı projede yer almak ister misiniz? Birlikte çalışmak nasıl olur?

Bir dizi projesinde düşünmeyiz açıkçası ama bir sinema filminde ya da daha kısa süreli bir işte birlikte oynamak değişik bir tecrübe olabilir.

“ENERJiMiN DAĞILMASINI SEVMiYORUM”

Dizi dışında projeniz var mı?

Yakın zamanda Çağan Irmak’ın “Tamam mıyız?” filminde rol aldım. Şimdi de gündemimde “Kayıp” var. Birçok işi aynı anda yapmayı sevmiyorum. Tam olarak enerjimi bir işe vermek ve onu hakkıyla yapmak istiyorum. O yüzden şimdilik başka bir şey yok.

SENEM AYDIN / senem.aydin@milliyet.com.tr

Hiç yorum yok: